fredag 21. januar 2011

Ut på nytt evenTUR

 Gutta på tur. Stian Tillung, meg og den støddige sjåføren Anders Stensløkken

Da var det klart for en ny USA-tur, men dette året er det som lagleder for et slagkraftig godt lag på to utøvere. Jeg har med meg Anders Stensløkken og Stian Tillung på tur. Begge hopper for Lillehammerhopp og er førstereisgutter begge to.Turens første stoppested er i år som i fjor Eau Clair, før vi på onsdag hopper i Minneapolis, Chicago på lørdag og søndag, så avslutter vi i Westby 4. og 5. februar. Litt artig å komme tilbake som fjorårets vinner, er litt bedre kjent med arrangørene og folk husker deg igjen. Så vi får en litt annerledes tone med amerikanerne i år.

En liten oppgradering fra i fjor :D

Vi har fått oppgradert kjøretøyet vårt litt fra i fjor. De som husker godt kjørte vi rundt i en Chrysler i fjor, men i år har vi skaffet oss en litt mer staselig Dodge. Mens hotellet er det samme og frokosten er like “fin” som i fjor. Jeg blir nok alldri helt vant til loff til frokost altså.

 Silvermine 2011 

I år er det heldigvis litt mer snø i området her og det er bikkjekaldt så det er skikkelig norsk vinter. Det er meldt minus 28 grader celsius og litt vind i morra, så da er det bare å kle seg godt. Vi gleder oss veldig til å oppleve stemningen i bakkene som vi opplevde i fjor. Anders og Stian hadde 5 hopp i dag og jeg synes de gjennomførte en god økt, så vi gleder oss veldig til å starte å konkurrere her borte. Arrangørene tror at de vil slå publikumsantallet fra i fjor som var på 1500, det hadde jo vært artig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Valgte samme lua, ja. Fin den.