søndag 10. januar 2010

5 Hills Tour - USA-tur




Fra 20. januar til 8. februar står en USA-tur for døra der jeg skal være med på 5 Hills Tour. Jeg skal delta på 8 renn, hvor 5 renn teller i en sammenlagt konkurranse. Disse konkurransene kan sammenlignes med Norgescup, hvor konkurrentene i hovedsak vil være amerikanere, men vi er 3 nordmenn som skal over dammen, og regner med også noen enkelte andre utlendinger som vil delta. Arrangørene har til tradisjon å invitere noen nordmenn over for å delta på disse hopprennene, og i år fikk jeg tilbud om en av disse plassene.

Tidligere deltagere under disse konkurransene skryter veldig av turen så jeg gleder meg veldig til dette. Amerikanere er god til å stille opp på lokale konkurranser så vi regner med det kommer til å bli bra med publikum på alle konkurranser.

Konkurranseplanen kommer til å bli:
22. - 23. Jan  Eau Claire, WI
27. Jan           Ishpeming, MI
30. - 31. Jan  Fox Riv Grove, IL
03. Feb         Minneapolis, MN
05. - 06. Feb Westby, WI

1 kommentar:

jorig sa...

En slags tour i usa he, som ikke er noen god hoppnasjon