søndag 29. november 2009

Jaja. tross alt godt fornøyd

Det var en oppløftene norgescupstart i helga. Gjennomførte 5 stabile hopp og de på et nivå som er ganske nærme bra. Etter første omgangen i dag lå jeg på 14 plass med et hopp på 124 meter, men litt dårligere andrehopp på 123meter førte til at jeg tilslutt ble 17. Men ser at jeg ligger bare 10 meter bak de beste, og om jeg tar et skritt til i bakken så er jeg ganske nærme å være med helt i toppen.

Veldig fornøyd med å gjennomføre 5 så stabile hopp, noe som har vært helt fraværende i sesongstarten. Også veldig gledelig ettersom jeg konkurrerte så fryktelig dårlig i sommer, så med det i tankene var dette veldig oppløftene. Men skulle gjerne hatt et lite knepp til inne, men det får vi håpe det kommer nå som vi får en lengre konkurransepause fram mot neste norgescuprenn over nyttår.

4 kommentarer:

Jens-Jacob Aasbø sa...

Dere bruker vel ikke de nye hoppreglene som ikke det ble noe av i Kuusamo? Mange tapte jo på vinden, kanskje de nye reglene er bedre n dagens gammeldagse?

morten sa...

Bra, du var bedre i fjor da jeg så deg i Vikersund

Helgesen sa...

Nei vi bruker ikke de nye reglene på grunn av at Norges skiforbund ikke har noe mobilt vindmålesystem. Men siden nivået på eliteklassen blir bare bedre og bedre, og jevnere i toppen hadde det absolutt vært bra og fått til også i NC.

Litt synd de ikke fikk brukt de nye vind-reglene allerede fra start. Slik skihopping er blitt i dag, og så mange gode skihoppere i toppen har selv en liten bris MYE og si i bakken, så litt dumt de ikke valgte å fortsette med den positive reglen som var under prøving i sommer. I tillegg er det jo også morsommere for dere i stua og se på et kontinuerlig hopprenn, enn ett hopprenn som til stadig blir avbrutt av pauser pga for mye eller for lite vind.

Øygarden sa...

HEILT ENIG