mandag 16. februar 2009

Siste dag, 16. plass og 144,5 meter

Da var siste hoppdag over her borte i statene. I morra vender vi nesa vestover og hjem til Norge igjen :) Hoppingen har vært en liten nedtur her borte. Startfeltet var ikke like god som den kan være i COC, og derfor burde jeg vært høyere oppe på resultatlistene enn jeg er i helga. Hoppingen var "bedre" i dag, men litt tunge forhold ødela litt, men det er fortsatt et stykke unna hva jeg kan. Skal ikke skylde på så mye i helga egentlig. Var egentlig bare tvers av uten å ha noen god grunn for hvorfor det ble slik.

I USA har de en tradisjon for å gjennomføre en "longest standing" konkurranse. Den som hopper lengst og står vinner potten som tilskuerne har donert. Årets pott var på 683$ og gikk til Erik Lyche Solheim som hoppet 148 meter!!!!!! Det var et enormt skihopp, og artig at en normann vant. Jeg hoppet 144,5 meter og ble nr. 3 i den konkurransen. Det ble lite penger av det, men var deilig å kunne vise at jeg henger med. Det var nok det beste hoppet jeg har prestert her borte. Video fra longest standing komkurransen kan du finne her:
http://www.youtube.com/watch?v=lBQSN0Oj2yA

I morra drar vi hjemover kl 4 norsk tid, og lander tirsdag rundt 3 norsk tid på Gardermoen. Jeg la ikke inn noen god søknad for fornyet tillit til neste helg, men vi får bare vente å se hva som skjer....

1 kommentar:

Maria Isabell sa...

16. plass er jo ikke ille :) Får håpe på COC neste helg også - lykke til :D