onsdag 4. februar 2009

11. plass. Tangering

Det ble tangering av bestenotering i NM da. Som så mange ganger tidligere i vinter blir første omgang for dårlig. Bare 116,5 meter og en 13 plass ble litt for langt bak for å kunne hoppe meg noe veldig opp. Vanskelig å forklare hvorfor det blir slik, men det kan ha noe med nærver og presset jeg legger på meg selv.

Men fornøyd med andre omgang der jeg hoppet 133,5 meter og hadde omgangens 7. beste poengsum. Det var et bra hopp som jeg presterer normalt på trening.

Nå går turen opp til Trondheim til og NC. Håper på å kunne vise meg fram litt der så kanskje vi kan håpe på en ny tur i nærmeste fremtid.

10 kommentarer:

Brussel sa...

Vi synes dette er veldig godt gjort Håkon!! Følger spendt med videre. Lykke til i Trondheim ;).
Torhild og Steinar

Helgesen sa...

Takk for det :) Fornøyd med plasseringen, men har litt mer å gå på :D

Silje sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Degern, det er jo kjempebra Håkon 11.plass er veldig bra.
Håper du kan komme på et COC RENN snart.

Anonym sa...

Hei.

Jeg er en kar ifra (Helle) Kragerø, ikke langt ifra Gjerstad.
Liker å følge med på skihopping. Jeg så på NM på tveen. Da så jeg at du hoppa. Det var et litt kipt med det første hoppet ditt på 116meter, men var det snøen sin skyld?
Det andre hoppet var jo utrolig, meg og faren min heia på det fordi du er fra Gjerstad. Begge syntes det var skkkelig godt gjort.
Du var jo bare en fattig tindel unna 10.plassen.
Hvis du hadde hoppa et par meter lenger i 1.omgang så hadde du vel vært kanskje nummer 8?
Men du slo jo en av Norges beste hoppere i dette tiåret Romøren, Pettersen og Remen Evensen.

Anonym sa...

Skal du være med på COC rennet i Tveitanbakken neste helg?
Vi hadde tenkt oss en tur nemmelig.

Anonym sa...

Jeg så på NM jeg også, kjempeflott andrehopp.
Dette her var ikke langt unna de aller beste i Norge.
Hoppet i 2.omgang var så godt at det burde nesten ha vært en liten kandidat til landslaget, for deg Håkon.

Anonym sa...

Dette her syntes jeg du skal bare være fornød med Håkon.
Du får sikkert til et par bedre hopp en annen gang.

Anonym sa...

Gratulerer så meget, både fra meg og alle de andre i Gjerstad IL med 11.plassen under NM.

Helgesen sa...

Takk for det alle sammen :) Ting går veldig bra for tida, så jeg får bare prøve å holde samme nivået så lenge som mulig.
Nei jeg skal nok ikke være med i Tveitanbakken. Det er bare COC-renn for damene, herrene har FIS-renn. Herrene har COC-renn i Iron Mountain neste helg.