fredag 8. februar 2008

Lenge siden siste oppdatering!

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert siden her. Det gikk i et forrige uke med 5 hopprenn på 9 dager, og var rimelig sliten i kroppen etter den uka, og har vært litt sløv med å skrive noe her. Litt også på grunn av at resultatene ikke helt står i stil med det jeg ønsker at de skal ligge på. Det har gått tungt i bakken i år, og det går også ut over selvtilliten og troa på at det jeg driver med er riktig. Men har vært veldig godt med noen treningsdager her på Lillehammer nå :D Endelig kunne jeg slappe av i bakken igjen og bare kjøre høy fart og ha det moro. Det resulterte i et lengste hopp på 146 meter :D Det hjelper godt på motivasjonen.

For det er ikke til å stikke under en stol, og si at den har vært dalene i det siste, når det går så dårlig som det har gjort i år. Hadde store forventinger foran årets sesong, med min beste sommersesong noen sinne, og en bestenotering i COC i bagasjen. Da har det vært tungt og være 10 til 30 meter bak de beste hvert hopprenn. Men har hele tiden prøvd å motivere meg med at sesongen er lang, og det er fortsatt mange renn å gjøre det på, og det er det fortsatt. Det er 9 norgescuprenn igjen, 2 NM og en sannsynligvis meget fin uke i Oberstdorf.

Har prøvd å bryte litt ut av det dårlige mønsterert jeg har vært inne på i bakken med å bytte litt utstyr. Har gått tilbake til de gamle Elan-skia som jeg vet funker, og byttet hoppsko til Rass, noe som gir meg en helt annen følelse i tilløpet. Føler meg mye mer "klar ferdig gå" på hoppkanten nå enn hva jeg har gjort tidligere i vinter, og da er det også mye lettere å slappe av og la alt gå av seg selv.

Jeg ser nå fram til norgescup på min nye "hjemmebane" her på Lillehammer til helga, også er jeg jo tittelforsvarer :D Her tok jeg foreløpig min eneste elite seier i fjor :D Er en bakke jeg kjenner godt, og har også min beste plassering i COC herfra. Så jeg håper at resultatene skal bli bedre enn hva sesongen har bragt så langt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra at det finnes noen skihoppere på Sørlandet igjen.