søndag 13. januar 2008

NC Holmenkollen

Da var helga over og det ble nok en helg med bare et hopprenn. Det skulle vært renn både lørdag og søndag, men grunnet et heftig snøvær på lørdag ble det avlyst denne dagen. Men vi fikk igjen med renter på søndag da det var nesten skyfritt, stille og nydelige forhold i Holmenkollen. Da er jammen nasjonalanlegget vårt flott.


Holmenkollen (bildet er hentet fra skihopp.no)

Men desverre uteble resultatene denne gangen også. Jeg hopper bedre og bedre på trening, men sliter med å gjøre oppgavene mine på renn også. I steden for å bare stole på at det jeg driver med er godt nok, så skal jeg gjøre det "enda" litt bedre og i realiteten blir det bare dårligere. Men resultatene går framover så dersom det fortsetter den veien så må jeg jo vinne en gang i framtida. Jeg ble altså bare nr. 23 med hopp på 110 meter og 109,5 meter.

Vinnern ble Vegard Haukø Sklett med hopp på 127,5 og 130,5 meter, han vant foran mine to teamkamerater Akseli Kokkonen og Thomas Lobben. Så det var artig med to Lillehammerhoppere på pallen.

John Egon gjorde sakene sine bra og med hopp på 108 og 116 meter ble han nr. 8 i seniorklassen. Andre omgangshoppet var omgangens 5. beste så han viser at han er på vei til den formen som han hadde i høst. Gleder meg til å se John Egon på pallen på Vegårshei ;)

Neste helg er det Vegårshei og jeg gleder meg skikkelig :D Regner med at jeg kjenner bakken bedre enn de fleste og skal bruke denne erfaringen til min fordel. Så da skal jeg love at jeg fikser oppgavene mine bedre i konkurranse og det blir en nydelig helg på hjemmebane. Håper mange stiller opp :D


Ingen kommentarer: