fredag 5. mars 2010

Prøvehopper i Holmenkollen

Etter de siste dagers mediastyr rundt hvem som var før hvem i Holmenkollen, så kan jeg hvert fall være stolt over å være første sørlending ut nye Holmenkollen. Jeg skal være prøvehopper under helgas COC-renn og fikk i dag 4 hopp i Holmenkollen. Som beskrevet på onsdag er dette blitt en helt fantastisk bakke. Men kjenner fortsatt igjen litt av de gamle karakterene med Holmenkollen nå som jeg også har hoppet i bakken. Det har alltid vært og fortsatt er veldig spesielt og hoppe i Holmenkollen. så nærvene på toppen var fortsatt til stedet. Ellers er svevkurven ganske lik den gamle bakken. Går veldig høyt ut kulen og får litt fallfølelse nedover i svevet, men nå må en gjøre en mye bedre jobb på kanten for å hoppe langt. Det er blitt en tung bakke, men er blitt en moderne bakke som skiller de beste fra det nest beste veldig bra.

Det ble ikke noen kjempelengde på meg i dag. 4 hopp rett over 110 meter og det lengste på 114 meter er ikke noe å rope hurra for, men hang nesten med hovedfeltet i dagens offisielle trening for COC-hopperne.

I dag lørdag fikk jeg litt luft under skia....og strakk meg til ny pers i Holmenkollen med 134 meter...

4 kommentarer:

Fraggle kongen sa...

Ja du trør i store prøvehopper sko, dog mener du burde fått sjansen til å delta etter god hopping i vinter.
Lykke til i Kollen, og gratulerer som første Sørlending ut.

Helgesen sa...

Takk takk fragglehopper nr. 1 :D Hadde vært sykt artig å vært med, men får ta med seg æren av å være første sørlending i stedet :D

jorig sa...

Ja første sørlendig i nye Kollen.

jorig sa...

Ja, første sørlending i nye Kollen.