søndag 21. mars 2010

For en avsluttningshelg.....en innholdsrik karriere er straks over


 
 En glad gjersdøl på lørdag :D

Da er mitt siste nedslag satt i norgescupen, og for en helg det ble. Dobbeltseier er ikke dagligdags, var 3 år siden min første og inntil i går min siste norgescupseier i eliteklassa, så det var utrolig artig å avslutte en innholdsrik karriere slik :D Det var med blandete følelser jeg satt mitt siste nedslag i dag, men det blir utrolig deilig å slippe og stresse med vekt, HELE tida. Tenke på hva kan jeg kan spise og hva kan jeg ikke kan spise, og hele tida ha dårlig samvittighet for at jeg spiste litt for mye.... Men det kommer også til å bli veldig rart å finne noe og fylle opp tida med hver helg neste vinter. Nå gjenstår bare NM liten bakke i Vikersund neste lørdag, så håper å kunne ta med meg noe av det jeg presterte i helga og gjøre en god figur også der. GLEDER MEG :D
 
Jeg har hatt det mye moro med skihoppinga og har det fortsatt veldig artig, men det kommer en tid der enn skjønner at det er på tide å gi seg. Det tar utrolig mye tid og penger, og når jer ser at jeg ikke klarer å bli så god som jeg ønsker så er det på tide å starte ferden mot et ansvarlig liv nå. 
 
Det er mange ting som henger godt i minnet fra tida på hoppski. Tida jeg hadde i Sørlandshopp sammen med mange gode lagkammerater og ikke minst Trygve Bringsværd var veldig trygg og lærerik. Og det var utrolig moro å oppleve resultatene komme i aldersbestemte klasser når jeg begynte å legge ned litt innsats i treningen, for jeg har aldri vært noe spesielt stort talent. Støtten heime i fra var selvsagt avgjørende for at jeg fikk mulighet til å satse videre på NTG. Mamma og Pappa har gitt meg muligheten til å drive med det jeg synes er det artigste på denne jord og det er jeg UTRULIG takknemmelig for. :D Angrer ikke et sekund på at jeg tok sjansen og flytta for meg selv allerede som 15 åring.


Mine beste minner fra hoppbakken er mange, men her en noen:
  • Første gang jeg hoppa i K90 som 11 åring. Var sikker på at jeg kom til å dø, men kunne ikke være noe dårligere enn Morkabrødrene som akkurat hadde hoppa der. TAKK for det Terje og Ole Gunnar :D
  •  Første gang jeg hoppa i Holmenkollen. Det blåste katter og bikjer på toppen, folk veiva seg ned over kulen, og der sto en rimelig smånærvøs 15 åring på toppen av norges nasjonalsymbol. LIVSREDD…
  • 4 rundkast (Lillehammer K90, Molandsbakken, Huka og Lillehammer K120) og en utflating i Hurdal setter også sine spor....
  •  Junior VM 2004.
  •  Bronsje i lag-NM 2005 med et reint Gjerstad IL lag, det var utrolig artig å prestere sammen med lagkammeratene mine.
  •  Toppen av pallen på en nydelig dag på Lillehammer. Første Norgescupseieren min i eliteklassa.
  •  Opplevelsen av å hoppe over 200 meter på ski.
  •  Hoppa i verdens største hoppbakke…..

I tillegg vil jeg takke Gjerstad IL for all støtten jeg ALLTID har fått opp gjennom min karriere. De har virkelig gjort alt de kan og støtta meg og alle andre skihoppere fra Gjerstad både i med og motgang.  Håper e har gjort dikkan stolt, for e e ugoskli stolt over å komme frå GJERSTAD :D

6 kommentarer:

Maria Isabell sa...

Og en stor takk til DEG! :)

Helgesen sa...

Takk for det :D Trivelig å høre :D

Silje sa...

Takk Håkon:)må indrømme at jeg synes d er litt trist at du skal legge opp, men skjønner godt at du savner et "vanlig" liv. Stå på videre! :)Kommer til å savne den blide gutten fra gjerstad på nc-renn osv:) Mvh Silje

Unknown sa...

Håkon,

It was a lot of fun to meet you at Norge. I'm also happy that you had a chance to jump both the old and new Holmenkollen. I know it is hard to leave something that you have spent so long doing, but now you must move on to your next great adventure.

Best to you, Ken

Fraggle kongen sa...

Det var trist å høre at du gir deg.
Men i steden for å true deg til fortsettelse er det bare å gratulere med en fantastisk karriere og gode resultater i en hard idrett for en gutt fra Sørlandet å henge med i.
Må være noe fra drikkevannet(Evje - vannet) i Gjerstad som gjør det.
Lykke til i liten bakke.
Et verdig punktom;-)

Helgesen sa...

takk skal dere alle ha :D Er stolt over å hå oppnådd så mye som jeg har klart :D Gleder meg til NM da jeg kan få satt et verdig punktum :D