lørdag 29. november 2008

NC A Vikersund lørdag

Da var årets første hopprenn unnagjort. Tross fall synes jeg det gikk helt greit. Hadde en meget god prøveomgang, der jeg var 117 meter. Men et voldsomt snøvær satte en stopper for farta i første og andre, og dermed ble det bare 98,5 m og 100,5 meter. 

I første omgang så skar jeg ut i landinga og all nysnøen gjorde til at jeg ikke fikk hentet inn skiet igjen, og dermed måtte jeg nedpå. Litt dumt siden jeg var nest lengst i den omgangen. Litt dårligere hopp og litt ukonsentrert etter fallet fra første førte til litt svakere andrehopp. Men håper på å revansjere meg i morgen da det er meldt mye bedre vær. Ser fram til det, og håper på å holde meg på beina og dermed klatre opp på pallen :D

4 kommentarer:

Anonym sa...

synd at du datt, håper du får en bedre dag i morgen

Anonym sa...

Er det ikke blitt en ny hoppbakke i Vikersund?

Anonym sa...

Hei blir det sånn derre JuleQuiz i år også

Helgesen sa...

Ja var litt dumt at det ble et fall, men har en lei tendens til det. Men ble bedre i dag da, så får ta med meg det positive :D

Jau, bakken er blitt gjort større. Fra k 90 til K105, og bakkerekorden ble flyttet fra Bystøl sin legendariske på 110 meter til Sigurd Pettersen i dag på 119 meter. Svevprofilen er blitt litt høyere, men det var en gjenganger hos alle at bakken var blitt artigere å hoppe i.

Vi får se hva tiden bringer, kanskje jeg kan få til en liten Julenøtt? :P