søndag 30. november 2008

Det gikk jo bra til slutt :D

Da var jeg kommet hjem til Lillehammer etter årets første norgescup helg. Selv om det ble spennende og litt kjedelig å ødelegge for en teamkompis, så ble målet innfridd, jeg hopper i neste periode i norgescup elite klassen :D Slik resultatlisten ble så trengte jeg en pallplass i dag for å klare det, og med en 4. plass etter første omgang, så måtte jeg prestere. Heldigvis for meg gikk marginene min vei, og jeg sikkret siste opprykksplass med et fattig foran Sindre Trana, Lillehammerhopp. (Sorry igjen Sindre :P)

Det ble altså en 3. plass på meg i dag. Etter en forferdelig landing i prøveomgangen og fallet i går friskt i minnet, ble det litt shacky stevens i nedslaget i første omgang, og desverre litt dårlig stil. Men heved meg kraftig med andre omgangs beste hopp, og klatret opp på pallen :D Selv om dette var en klasse under der jeg vanligvis vil konkurrere er det alltid artig med en pallplass.


Jeg merker at konkurranseformen ikke sitter helt. Føler at treningshoppene er mer avslappet og rytmiske siden en feil ikke blir like målbar på trening. Under konkurranse binder jeg meg litt for mye for å ikke gjøre noen feil, og resultatet blir heller ikke like bra som det kunne blitt. Prøveomgangen på lørdag var nok det beste skihoppet i helga, og da fløy det jo til 117 meter. Men totalt sett er jeg fornøyd, klartet de målene jeg hadde satt meg for helga, pallen og opprykk. Så nå får jeg bare trene videre og bli enda sikkrere på skihoppinga mi så er jeg klar for NC elite her på Lillehammer 3. og 4. januar :D

Håper også på gode snøforhold på Vegårshei i romjula slik att vi kan få lagt et godt treningsgrunnlag på sørlandsgrunn ;) Det gir ofte et godt resultat :D

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det var godt at det var en så hyggelig og snill teamkompis som Helgesen som skulle være den mannen som slo meg med det hele poenget!

Helgesen sa...

Takk for den Trana ;)

Anonym sa...

synsykt bra Håkon.
Tredjeplass er jo supert.

Kanskje du vinner neste gang?

Helgesen sa...

Takk for det :D Ja er alltid artig med en pallplass.

Men det blir MYE tøffere konkurranse neste gang, så får se om ikke en topp 10 plassering kan være innenfor rekkevidde. Får ta trinnene gradvis ;)

Anonym sa...

Hei skal du hoppe som prøvehopper i granåsen til helgen eller?

Helgesen sa...

Nei er ikke prøvehopper der altså. Ligger på sofaen å ser på i steden. Har hatt en fin dag i hoppbakken på Lillehammer. Ting begynner å bli veldig bra, litt dumt at neste hopprenn ikke er før over nyttår, men får holde på formen fram til da ;)

Anonym sa...

Skjer`a?

Skal du ikke legge inn noe nytt på denne siden snart da.
Bare surr og kipt.

Maiden ruler.

Anonym sa...

Er du på B-landslaget eller?
Er du langdt unna A-landslaget?

Helgesen sa...

Akkurat nå for tida skjer det svært lite. Det er ikke noe renn for meg før etter nyttår, så i perioden nå så blir trening og ventetiden fram mot jul fullt prioritert :P
Nei jeg er ikke på noe A- eller B-landslag. Har heller aldri vært det, men er med på en av norges beste hoppteam Lillehammerhopp. Her får jeg god konkurranse hver dag på trening, og gode trenere.