tirsdag 11. mars 2008

Går mot slutten nå!

Da nærmer årets siste NC-renn seg. Litt dumt siden hoppformen begynner å bli mye bedre enn hva den har vært i hele år, men også godt siden jeg har vært på farten hver helg siden nyttår nå. Så da skal det bli godt å komme heim til Gjerstad i påska for å slappe av litt, og tenke på litt andre ting enn skihopping.

I helga var jeg i Trondheim som prøvehopper under Continentalcupen som var der oppe. Skiforbundet tok ut 7 prøvehoppere og sa at de ville bytte ut de 3 dårligste norske i rennet, mot de tre beste prøvehopperne. Det var ganske jevnt blandt prøvehopperne, untatt André Fredheim som var overlegent best. Men jeg kom meg utover lørdagen, og hoppet 120 meter foran 1. omgangen og 121 meter foran 2. omgangen. Hadde en bom høyere fart enn hva rennet gikk fra, siden de gikk ned på farta etter meg hver gang, men hadde blitt ca rundt 15 :D Og var da den suverent nest beste prøvehopperen. Men det vil seg lissom ikke helt i vinter, så helgens hovedtrener valgte bare og bytte ut en hopper. Dermed ble det tribuneplass på søndag.

Men hoppinga går bare bedre og bedre, så gleder meg skikkelig til årets siste NC-renn i Voss til helga :D Håper jeg kan forbedre 5. plassen min fra Molde.

Ingen kommentarer: